Inhaalslag

Wat heb ik het de afgelopen tijd ongelofelijk druk gehad. Ik heb dan ook niet kunnen bloggen terwijl ik wel allerlei foto’s heb genomen en van alles heb meegemaakt. Ik heb dan ook besloten om alsnog alles te gaan bloggen de komende dagen. Dit zal dan wel niet op chronologische volgorde zijn (Lees: een totale warboel), maar ik wil het graag met jullie delen.14e Taart

Ik ga dan ook beginnen met de taartjes die ik de afgelopen tijd gemaakt heb.
De oude collega/vriend van mijn lieftallige aanstaande man was jarig en ik kon niet mee naar zijn verjaardag. Daarom wilde ik toch iets voor hem maken en dat is dit bier dopje geworden.

14e taart (2e Barbietaart)

 

 

Mijn nicht haar dochter werd 8 jaar en
vroeg of ik een prinsessentaart wilde maken.
Nou, natuurlijk wil ik dat!
Deze heb ik dan ook aan haar gegeven als cadeautje
(met een extra cadeautje erbij, ik kan het niet laten!)

 

Op 22 juni dit jaar krijg ik mijn diploma als Pedagogisch Medewerker Niveau 3. Om het jaar af te sluiten moest iedereen een eindpresentatie houden, ik dus ook! Er werd gevraagd om dit zo creatief mogelijk te doen. Aangezien iedereen weet dat ik aan het ‘taarten’ ben was het een logische beslissing.
Ik heb verschillende taartjes gemaakt die de stappen in mijn ontwikkeling symboliseerde. Zo begon ik als leeg/kaal taartje en groeide ik uit tot een stapeltaart die alsmaar blijft groeien.

Taart presentatie15e Taart (1e Stapeltaart)

Ook vroeg iemand mij of ik een taart wilde maken 16e Taart (2e stapeltaart)voor haar schoonmoeder. Dit leek mij erg leuk om te doen aangezien mijn vriend voor 2 weken naar Noorwegen was voor oefening van het leger. Een beetje afleiding is dan altijd welkom. Het was echter heel warm weer en dit is niet gunstig voor het werken met fondant. Ik ben in de ochtend begonnen en dat was zo’n ramp dat ik in de late avond en nacht verder ben gegaan. Ik had het bovenste en middelste taartje wel zeker 8-10 keer opnieuw bekleed en hij bleef maar scheuren. Ik was het beu en heb het proberen te bedekken met bloemen. Van een afstandje ziet hij er gelukkig leuk uit en de ontvanger was er ook erg blij mee!~


Nou dit waren mijn taartjes. Ondanks vele tegenslagen ben ik er alsnog allemaal best blij mee. Alle taarten (behalve de bier dop) zijn gemaakt in de late avond en nacht. Pff, taarten in de winter is veel fijner!

5 opmerkingen:

  1. Ze waren erg leuk en erg lekker aan de gezichten van de snoepers te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zien er erg leuk uit.
    Het bierdopje, super.
    En de prinsessentaart geweldig.
    En je eindproject ook een heel leuk idee.

    Als je volgend jaar nog steeds ' taart ' mag je er voor mij 1 maken.
    25 augustus 2013 wordt manlief 65.
    Hobby zingen o.a. in een kamerkoor en bij het Brabant koor.
    Hij houdt van drop( o.a. engels drop ) chocolade en rode wijn.
    groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn zo schattig!!
    Alvast gefeliciteerd met je diploma!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat een mooie taarten. De prinsessentaart is zo gaaf. Jij hebt echt talent.

    Groetjes van een quilt/blog/maatje van je mama,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zien er heel mooi uit, knap hoor!!
    groetjes Merian

    BeantwoordenVerwijderen